خانه » تمیزدوزی درزهای حریر دوخت فرانسوی

تمیزدوزی درزهای حریر دوخت فرانسوی

توسط مدیر سایت
درز فرانسوی

دوخت درزهای حریر دقت و ظرافت زیادی لازم دارد چون درزها از روی لباس دیده میشوند و با روش های دوخت درز معمولی و یا سردوز نمای خوبی پیدا نمیکنند.

اگر لباس شما آستر داشته باشد میتوانی از روش آستر چسبان استفاده کنید. و اگر آستر نداشته باشد میتوانید با استفاده از دوخت درز فرانسوی، نمای ظریف و تمیزی به لباس بدهید.

برای اینکه درزی را آستر چسبان کنید باید آستر و پارچه دقیقا به یک اندازه و با جای دوخت یکسان برش زده شوند و روی هم قرار گیرند و هنگام دوخت درزها، هر دو پارچه با هم به داخل برگردانده شده و درز گرفته شوند. تمام این مراحل در ویدیویی که پایین صفحه قرار داده شده نشان داده شده است.

درز حریر با دوخت فرانسوی

برای تمیز دوزی درز حریر با دوخت فرانسوی ، پارچه دو بار دوخت میخورد. یک بار پارچه از قسمت رو و با درز نیم سانت دوخته میشود برای این کار حتما باید پشت پارچه ها روی هم قرار بگیرند و سپس دوخت را با فاصله نیم سانت از روی پارچه انجام دهید. (میتوانید بعد از دوخت اضافه درز را برش زده و نیم تا 3 میلی متر برای درز در نظر بگیرید)

دوخت اولیه درز
برش اضافه درز

سپس پارچه را بچرخانید و درز را به داخل تا کرده و دوباره روی آن را دوخت بزنید. دقت کنید که درز قبلی در داخل کار قرار میگیرد. (بهتر است درز به یک طرف خوابانده شده و کاملا اتو زده شود و سپس به داخل برگردانده شود.)

تا شدن درز
سنجاق روی درز

در این حالت درز قبلی به داخل رفته و روی پارچه ها بر روی هم قرار میگیرند و پشت پارچه چرخ میشود.

با این روش شما یک درز با دو طرف تمیز دارید. این دوخت مخصوصا برای پارچه های نازک مانند حریر که درزها از روی لباس دیده میشوند بسیار کارآیی دارد و باعث زیبایی و تمیز نشان دادن کار میشود.

روی کار
درزپشت کار

در این ویدیو دو روش دوخت درز حریرنشان داده شده است . یک بار با آستر و به صورت آستر چسبان و بار دیگر هم بدون آستر و با استفاده از دوخت فرانسوی.

0 دیدگاه
3

You may also like

Leave a Comment