خانه » الگوی آستین ساده

الگوی آستین ساده

توسط مدیر سایت
آستین اصلی

روش ها و الگوهای مختلفی برای الگوی آستین وجود دارد . در اینجا یکی از ساده ترین روش های آن گفته میشود که برای بسیاری از لباس ها قابل استفاده است. توجه کنید که برای لباسهای تنگ مانند لباس شب و یا کت های خیلی رسمی بهتر است از الگوی آستین کلاسیک که مراحل بیشتری دارد و با دقت بیشتری کشیده میشود استفاده کرد. الگوی زیر برای لباسهای آزادتر و همچنین انواع شومیز و مانتو مناسب است.

بهتر است قبل از رسم الگو از درست بودن الگوی بالاتنه و حلقه آستین ها مطمئن شوید.

اندازه های مورد نیاز

برای کشیدن الگوی ساده چند اندازه زیر مورد نیاز است.

قد آستین

گشادی دور حلقه آستین

بلندی حلقه آستین

دور مچ

دور بازو (در این الگو بعد از کشیدن الگو با این اندازه کنترل میکنیم)

طریقه اندازه گیری آستین

تمام نکات اندازه گیری آستین در مطلب نکات آستین گفته شده است. برای دیدن این مطلب اینجا را کلیک کنید.

رسم الگوی ساده آستین به روش مولر

از نقطه 1 در بالای صفحه به اندازه قد آستین پایین آمده نقطه 2 میشود.

از نقطه 1 در بالای خط به اندازه یک سوم بلندی ارتفاع حلقه آستین به علاوه 1 سانت پایین آمده، نقطه 3 میشود.

از نقطه 3 خطی عمود بر آن بکشید و خط را کامل امتداد دهید.

خطوط آستین

از نقطه 1 در بالای الگو به اندازه نصف گشادی دور حلقه طوری علامت بزنید که خط افقی 3 را قطع کند. به این ترتیب نقاط 4 و 5 به وجود می آید.( فاصله نقطه 1 تا 4 و نقطه 1 تا 5 اندازه نصف گشادی دور حلقه میباشد)

اندازه دور مچ را نصف کرده و دو طرف نقطه 3 علامت بزنید. نقاط 6 و 7 میشود، این نقاط را با خط صاف به نقاط 4 و 5 وصل کنید. کادر الگو آماده میشود.

کادر آستین

فاصله خط 1 تا 4 و 1 تا 5 را به سه قسمت تقسیم میکنیم. نقاط 8 و 9 و 10 و 11 میشود. فاصله نقاط 10 تا 4 را نیز به دو قسمت تقسیم میکنیم، نقطه 12 میشود.

تقسیم بندی کله گی

از نقاط زیر به مقادیری که در اینجا گفته میشود با خط صاف بالاتر و یا پایین تر رفته و علامت بزنید. سپس این نقاط را با خط منحنی و یا با پیستوله به هم وصل کنید تا کله گی آستین طراحی شود.

از نقطه 8، یک و نیم سانت بالاتر

از نقطه 9، دو سانت بالاتر

از نقطه 11، نیم سانت بالاتر

از نقطه 12، نیم سانت پایین تر

سپس این نقاط را با هلال کم طبق شکل زیر به هم وصل کنید.

دقت کنید در نقطه 1 و کله گی آستین حدود 1 تا 2 سانت به صورت یک خط صاف به دو طرف کشیده و سپس هلال کنید. با این کار تیزی در تاج آستین به وجود نمیآید.

هلال کله گی

برای جلوگیری از کشیدگی درز آستین بهتر است که خطوط درز آستین کمی هلال به داخل داشته باشند. برای این کار فاصله خط 4 تا 6 و فاصله خط 5 تا7 را نصف کرده و از وسط این خط 7 میلی متر تا 1 سانت به داخل الگو رفته و این خط را هلال میکنیم. با این کار خطوط 4 تا 6 و 5 تا 7 کمی هلال میگردند.

https://www.high-endrolex.com/25
الگوی کامل آستین

این الگوی ساده آستین است و در بسیاری از لباسها بسیار خوب قرار میگیرد. ولی برای دقت بیشتر بهتر است بعد از کشیدن الگو مقدار دور بازو و دور حلقه کشیده شده با مقدار در نظر گرفته شده قبلی را چک کرده و در صورت نیاز کمی اصلاح کنید.

0 دیدگاه
1

You may also like

Leave a Comment